|||

38 Rajd Rowerowy TPNiZN

Drugi w tym roku, a 38 w już niemal dziesięcioletniej historii naszego stowarzyszenia, rajd rowerowy jest już za nami.

Tym razem pokonaliśmy liczącą 50 kilometrów trasę, wytyczoną przez działającą przy naszym stowarzyszeniu Sekcję Turystyczną. Przebiegała ona przez obszary gmin Namysłów, Wilków, Bierutów i Dziadowa Kłoda. Po raz pierwszy gościliśmy dziś w czterech miejscowościach powiatu oleśnickiego. Były to: Wabienice w gminie Bierutów, a także Lipka, Miłowice oraz Gołębice, znajdujące się w granicach gminy Dziadowa Kłoda.

Panie przodem!

Wycieczka wystartowała ze skweru Ignacego Jana Paderewskiego, znajdującego się przy dworcu kolejowo-autobusowym w Namysłowie. Jako pierwsze na trasę rajdu wystartowały panie. Panowie ruszyli ich śladem po kilku minutach, wykonując rundę honorową wokół miejskiego rynku. Obie grupy spotkały się w Lubskiej, po czym dalszą trasę pokonywaliśmy wspólnie, zachowując przepisowe odstępy.

Na starcie rajdu zameldowało się 31 uczestników, spośród których pełną trasę przejechało 26 osób. Jeśli chodzi o członków TPNiZN, to udział w 38 Rajdzie Rowerowym wzięli: Joanna Dyk, Adam Komarnicki, Elżbieta Magda, Mateusz Magda, Mieczysław Misterkiewicz, Rafał Nowak, Łukasz Ocharski, Henryk Skiba, Maciej Stasik oraz Katarzyna Ulbrych.

Debiutanci i weterani

Zaplanowane podczas wyjazdu przystanki służyły regeneracji i rozmowom, podczas których mogliśmy bliżej poznać osoby, które pierwszy raz brały udział w organizowanym przez nas rajdzie. Postoje organizowaliśmy w Lubskiej, Wabienicach, Gołębicach oraz na terenie ośrodka jeździeckiego w Jakubowicach.

Dzisiejszy rajd zakończyliśmy integracyjnym ogniskiem na posesji naszego prezesa, Łukasza Ocharskiego. W trakcie biesiady dołączył do nas również wiceprezes Mirosław Magda. Było to okazją do rozmów poświęconych działaniom stowarzyszenia w najbliższych tygodniach.

Dziesiątka nowych członków stowarzyszenia

Powodzenie wydarzenia skutkowało tym, że w nasze szeregi przyjęliśmy wówczas dziesiątkę nowych osób – uczestników kolarskiej wyprawy. W ten sposób, Towarzystwo Przyjaciół Namysłowa i Ziemi Namysłowskiej liczy obecnie 57 członków.

W tym miejscu należy wymienić również nasze nowe koleżanki i kolegów, przyjętych dziś w szeregi stowarzyszenia. Są to: Jacek Grudziński, Jacek Kondracki, Ryszard Konieczny, Roman Kowalski, Jolanta Król, Wacław Ocharski, Tomasz Oziębły, Bernadeta Szkudlarek, Sylwia Zadenerna i Marek Zadeberny.

Kiedy następny rajd?

Kolejną wycieczkę rowerową planujemy zorganizować już za trzy tygodnie. Spotkamy się podczas długiego weekendu, który będzie miał miejsce na przełomie maja i czerwca.

Autorzy fotografii: Elżbieta Magda, Mateusz Magda i Maciej Stasik.