||||

Kiedyś tu było… Spacer po Namysłowie, którego już nie ma

Za nami kolejny spacer miejski zorganizowany przez Sekcję Historyczną naszego stowarzyszenia. Tym razem spotkaliśmy się w piątkowe popołudnie, kilka godzin po uroczystościach, związanych z obchodami Święta Narodowego Trzeciego Maja.

Podobnie jak w środę, na trasę wycieczki wyruszyliśmy spod zabytkowej fontanny, znajdującej się na namysłowskim rynku. W tym miejscu zapoznaliśmy się z losami budynków, znajdujących się w niezachowanych pierzejach głównego miejskiego placu. Na łączącej rynek i dworzec kolejowo-autobusowy ulicy Wojska Polskiego rozmawialiśmy o dawnej synagodze, Bramie Ratunkowej, a także o głazie Bismarcka. Dawną promenadą spacerową, obecnie noszącą nazwę Podwale, udaliśmy się w miejsce, gdzie do 1962 r. znajdował się kościół ewangelicki. Kolejnymi odwiedzonymi miejscami były: plac Jana Skali, dawny Rynek Garncarski, Brama Wodna, a także wyspa na rzece Widawie.

Ostatnią częścią dzisiejszego spaceru była ulica Bohaterów Warszawy. Wędrowaliśmy śladem nieistniejących od lat kamienic, a wycieczkę zakończyliśmy na wysokości dawnego Urzędu Meldunkowego. Budynek ten bardziej znany jest jako biurowiec lokalnego oddziału PKS.

W dzisiejszej wycieczce wzięły udział 42 osoby, które zdecydowały się spędzić z nami to słoneczne, piątkowe popołudnie. Spośród członków TPNiZN udział w wydarzeniu wzięli: Elżbieta Magda, Mateusz Magda, Mirosław Magda, Antoni Płócieniczak i Katarzyna Ulbrych.

Gorąco zapraszamy do udziału w naszych kolejnych wydarzeniach! Najbliższe z nich – 38 Rajd Rowerowy TPNiZN, odbędzie się w niedzielę 12 maja. Przypominamy również o trwających zapisach na wycieczkę autokarową do parku w Pokoju.

Autorzy fotografii: Elżbieta Magda i Mirosław Magda.

Fotorelacja z wydarzenia również na naszym profilu facebookowym.