||||

Spacer miejski „Przedmieście Ogrodowe w Namysłowie”

Za nami kolejne wydarzenie zorganizowane przez Towarzystwo Przyjaciół Namysłowa i Ziemi Namysłowskiej, czyli Spacer miejski „Przedmieście Ogrodowe w Namysłowie”.

Spacer rozpoczęliśmy o godzinie 16:30 pod pomnikiem „Namysłowskiej Nike” na Placu Wolności. Następnie udaliśmy się na szczyt wieży Bramy Krakowskiej, z której – dzięki współpracy z zarządzającym zabytkiem Namysłowskim Ośrodkiem Kultury, oglądaliśmy obiekty, które były bohaterami popołudniowej wycieczki.

Stamtąd, poprzez park Władysława Bartoszewskiego i wiadukt drogowy przy ulicy Jana Pawła II, dotarliśmy na dawne Przedmieście Ogrodowe (Garten Vorstadt), będące celem spaceru.

Tym razem wędrowaliśmy po jednym z czterech dawnych namysłowskich przedmieść (pozostałe to Polskie, Niemieckie oraz Piaskowe), obecnie stanowiącym część Osiedla nr 4 – Osiedla ,,Ogrodowego” w Namysłowie. Uczestnicy spaceru mieli okazję poznać historię osiedla modernistycznego przy ulicach Sejmowej i Mikołaja Kopernika, zakładu wodociągowego oraz cmentarza przy ulicy Jana Pawła II, a także Placu pod Grzybkiem.

Naszym przewodnikiem bo był Mateusz Magda – prezes TPNiZN i kierownik działającej przy naszym stowarzyszeniu Sekcji Historycznej, na co dzień pracujący w Muzeum Miejskim Wrocławia.

W wydarzeniu wzięło udział 16 uczestników w tym szóstka członków Towarzystwa Przyjaciół Namysłowa i Ziemi Namysłowskiej. Byli to: Adam Komarnicki, Jolanta Król, Elżbieta Magda, Mateusz Magda, Mirosław Magda oraz Antoni Płócieniczak.

Na kolejne wspólne zwiedzanie Namysłowa zapraszamy już w najbliższą sobotę, czyli 7 września. O godzinie 12:30 spotkamy się na rynku na wydarzeniu Spacer miejski „Rzemieślniczym szlakiem”.

Wydarzenie odbyło się w ramach jubileuszu 10-lecia Towarzystwa Przyjaciół Namysłowa i Ziemi Namysłowskiej.

Autorzy fotografii: Elżbieta Magda, Mirosław Magda, Antoni Płócieniczak. Fotorelację z wydarzenia znajdziecie również na naszym Facebooku.